søndag 1. april 2012

Ghibli Museum ^_^

På fredag var det klart for en tur på Ghibli museet. Vi fikk ikke billetter til museet før klokken 16 på ettermiddagen, noe som betydde at vi fikk en vel fortjent hvilestund.  Ghibli er en av de største filmselskapene i Japan som produserer animerte filmer. Jeg kan trygt si at de aller fleste av filmene deres er av ypperste kvalitet. De har laget klassikere som Tonari no Totoro, Hauru no uguko shiro og nå nylig Kari-gurashi no Arietti. Det disse filmene har til felles er at de er produsert av Hayao Miyazaki, som er mesterhjernen bak de beste filmene.

Ved inngangen til museet sto selveste Totoro for å ta imot billettene! Koseliiiig. Inne på museet var det alt fra originale tegninger til en stor statue av roboten fra filmen Castle in the Sky. Det var som vanlig ikke lov til å ta bilder der inne, så det ble desverre ikke så mye av det. Etter å ha sett oss litt rundt fikk vi også se en ekslusiv kortfilm som kun vises på Ghibli museet, og mest sannsynlig ikke finnes på internett. Til slutt spiste vi dessert på stråhatt kafeen og snakket om dagens vidunderlige opplevelser.

Ettersom vi var ganske sent ute var det ikke mulighet til å gjøre noe stort ut av resten av dagen. Vi bestemte oss allikevel for å prøve å dra innom Harajuku (motedistriktet) for å se om det var noe spennende der. Alt i alt var det ganske likt som de andre stedene vi har besøkt, med unntak av en god del spennende bekledninger på de forbipasserende!

Som alltid sier bilder mer enn tusen ord, så.. enjoy:









The fuck is this?

The fuck is that?

3 kommentarer:

  1. Jeg fikk seriøst frysninger av å se de bildene. Jeg MÅ dit, jeg MÅ MÅ MÅ! O_o heldige!

    SvarSlett
  2. Og så glemte jeg å si takk for at du kommenterte på bloggen min Marius-san :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Skulle bare mangle :) Skjønner heller ikke hvordan denne bloggen har 50-100 visninger per post! Bare til å komme deg til Tokyo det, så skal jeg vise deg frem ;)

      Slett